רמזים על האסון והשרפה בברוקלין ומה ה' רוצה מאיתנו - נא לפרסם ו
מאד קשה. ה' ירחם עלינו וישלח לכולם רפואה שלמה!.

אבל – יש רמזים ברורים מה ה' רוצה מאיתנו!

התורה כבר כתבה: "ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך"

וכתוב (במסכת שבת דף לג ) בעוון ניבול פה (וכל הקשור לזה, דההינו פריצות) – בחורי ישראל מתים!!!

תראו מה אמר מרן הרב שך זצ"ל על הסיבה לאסוונות – הצניעות!!!

כשנכנסו וסיפרו למרן הרב שך ,הגאון בעל "אבי עזרי" ,מהאסון בקטיפת ארבעה נפשות אברכים קדושים וטהורים בחזרתם מהלווית הצדיק הקדוש רבי ישראל אבוחצירא ה"בבא סאלי" זצ"ל

ושאלו: "מה הקב"ה דורש מאתנו? מה עלינו לתקן?" – נענה – "התשובה לשאלתכם כתובה במפורש בדברי חז"ל במסכת שבת (דף לג.): בעוון גלוי עריות צרות רבות וגזרות קשות מתחדשות, וכו',
והוסיף ואמר: בדורות עברו, היו הדברים הללו ידועים ופשוטים, כאשר באה צרה, מיד בדקו את הצניעות!! בדקו אם אין ערות דבר, שמסלקת השכינה".
(עולמות של טוהר ח"א עמ' 98, ספר נפלא ממולץ לכל אחת ואחד)

"הדבר בוער בקרבי, כל קיום התורה והכוללים תלוי בזה, אם
נשות האברכים לבושות כך, יש לסגור את כל הכוללים. אין
שום קדושה ושום סיעתא דשמיא לתורה הזאת".
(מרן הרב שך)

ויש רמז לדבר "ובת כהן כי תחל לזנות – את אביה היא מחללת – באש תשרף"!

ראשי תיבות של הנשרפים ישמירד"א בגימטריא – משי"ח ב"ן יוס"ף עם הכולל!!!

וששון כידוע מרמז על יסוד.

ששון בגימטריא לצניעות!!!

לכן כולנו להתחזק בשמירת הברית וצניעות.

אשר כידוע רק הם ישרדו לקבל פני משיח, ותחיית המתים ואלף השביעי וחיי נצח!!

זה באמת קשה. כמה צער. הלב נשבר.

אבל מה אנחנו יכולים ללמוד מזה?

כדי שהקרבנות ציבור לא ילכו סתם ולא יהיה בבחינת שעיר לעזאזל, ח"ו

כמה דברים:

אנחנו לא יודעים חשבונות שמים, ולמה בדיוק זה קרה.

אבל אסור לנו להיות עיוורים, ולהמשיך כרגיל כאילו כלום לא קרה!
.
אז נאנחים קצת, "אוי", מוזלים דמעה. ומתפללים לה' שזה לא יקרה עוד פעם. ותהיה כבר גאולה.

נחמד.

אבל מה ה' רוצה מאיתנו?

לעשות תשובה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

למה דווקא שריפה

אז כבר כתוב:"ובת כהן כי תחל לזנות – את אביה היא מחללת – באש תשרף"!

כלומר שהפריצות גורמת לשריפות!!!

ויש עוד רמז – שריפה יאכל – בגימטריא – לצניעות!!!
כלומר שהשריפה אוכלת אותנו בגלל חוסר הצניעות!!!

וזה לא צחוק. אתם יודעים מה הולך ברחוב!!!

ראשי תיבות של הנשרפים ישמירד"א בגימטריא – "כלנו אבדנו עינים ראיה." כלומר שאבדנו בגלל חוסר שמירת עיניים, לא שומרים על הראייה!!!

כולנו אשמים על מה שקרה!!!

הרב ברלנד שליט"א אומר שכל הצרות באות בגלל שלא שומרים את העיניים!!!

וליקטתי כמה מדבריו: (חלק זה ממנו, וחלק מרבנים אחרים)

חיוב גדול ועצום לשמור את העינים לא להסתכל בנשים כלל!

האדם בא לעולם בשביל לשמור את העינים, שמירת העינים היא תחילה למקראי קודש וראשית העבודה כולה!

הצרות באות בגלל שלא שומרים את העינים. כל פגם עיניים זה נורא נוראות.

אם אדם שומר עיניים זה המסירות נפש האמתית, אדם חייב לשמור עיניים – זה המסירות נפש האמתית, אם אדם שומר עיניים אז יהיה המתקה. כל הגזירות בגלל שלא שומרים עיניים, כל פתיחת עיניים נהרג יהודי, כל פתיחת העין נדקר יהודי.

זה הרגע שממתיקים את כל הדינים שבעולם, עכשיו זה הרגע להמתיק כל דין. כל הרפואות זה רק על ידי שמירת העיניים, אם אדם ישמור את העיניים יהיה לו את כל הרפואות שבעולם, כל הרפואות שבעולם באים רק על ידי שמירת העיניים.

האדם מפסיד את התורה שלו בגלל שהוא לא שומר את העינים , מה תעזור התורה אם הוא פוגם בעינים?!,

מראות אסורים ממוטטים את כל הבנין הנפשי-הרוחני ואת כל עבודת ה' של האדם! :

שמירת העינים זה חיים או מוות. כשמתחילות להגיע התאוות והמחשבות הרעות, האדם פשוט נשבר, הוא אומר: אולי זה לא בשבילי. מה זה לא בשבילי? וכי יש דרך אחרת? ובחרת בחיים. אין אמצע, אין 'זה לא בשבילי'. ובחרת בחיים, אחרת זה מוות. וזה נוגע לכולם,

אדם הולך ברחוב ורואה מה שרואה, זה יכול כל כך להכשיל אותו, להדליק בו את כל המדורות, שיכול לעזוב את הדת בשביל זה ח"ו. אשה לא יודעת כמה אנשים היא החטיאה בגלל חוסר צניעות..

צריך להיזהר כי זה היצר הרע הכי קשה בעולם. זו התמודדות לכל ה-120 שנה. וזה שאדם אומר "גם השני מסתכל", מה לך עם השני, אותו לא ישרפו בגיהנם?. זאת המלחמה של החיים, וכמה שאדם יותר נלחם, ככה יותר מתגלים לו סודות התורה.

טעם שסוגרים העיניים בשעת אמירת שמע – כדי שידעו שהתנאי העיקרי לקבלת עול מלכות שמים הוא שמירת העיניים
עיקר הניאוף, בעיניים.לכן מי שחושב להפקיר עיניו ולא לשמרן כראוי וחושב כי שמירת העיניים שמורה לחסידים ואנשי מעשה בלבד, אין הוא אלא נואף שהיצר כבר סימא את עיניו, ועליו לשוב בדחיפות בתשובה שלמה פן יבולע לו חלילה.

התורה לא השתנתה ולא תשתנה ועניין שמירת העיניים הינו הלכה ולא חומרה וחסידות. ואם היית יודע את גודל עניין "שמירת העיניים", היית מתפלל קודם יציאתך לרחוב, שה' יצילך מחטא ראיית הנשים. לו היו פצצות וטילים ברחוב, היית מתפלל. על אחת כמה וכמה שצריך לזעוק ולהתפלל על הפצצות הרוחניות המסובבות את הנשמה.

כשאדם הולך ברחוב הוא חייב להוריד את המשקפיים…

ראשית כל התקדשות תולדה בעיניים, ככל שיקדש אדם את עיניו בן ימנע ממכשול, אמנם במציאות של ימינו כשהפריצות אינה יודעת גבולות קשה שבעתיים שמידת העיניים, אבל תמיד־ קלה היא בהרבה מעמידה בנסיון החטא עצמו, ואם רוצה אדם לחסוך כשלונות למעשה, עליו להקדים תרופה למכה — להתרחק ממקומות בהם אפשר לראות רע ולהמנע ככל האפשר מהסתכלות אסורה.

ואף אם נכשל בראיה אתת אסורה לא יסתכל בכך שנית, שכן לפי דברי חכמים אין הנזק בהסתכלות מקרית מאשר בהסתכלות חחרת ונשנית. מרחק רב יש בין ראיה מקרית להתבוננות ממושכת — הראשונה לרוב רישום חולף ואילו האחרונה מותירה פצעים קשים בנשמה.

יש שסוברים שאיסור ההתסכלות הוא משום הרהור, אבל יש שאוסרים גם בלא הרהור, וטוב לנהוג כך. ודע שמראות אסורות אסור לראות גם בלא הרהור וכוונה להנות, ואסור להתסכל באשת איש אפילו מכוערת.

.וכבר תמהה המשגיח הגה"צ רבי שלמה וולבה זצ"ל "אנשים צועקים 'פריצות, פריצות', וכי במקום שיש צניעות לא צריך לשמור על העינים? אסור להסתכל על נשים כלל וכלל, אפילו אם יש לאישה אלף שאלים אסור להסתכל עליה.

ה' יעזור ונשוב כולנו בתשובה. וימתקו הדינים. ונגאל ברחמים!

כּי ה' אֱלֹקֶיךָ מִתְהַלֵּךְ בְּקֶרֶב מַחֲנֶךָ לְהַצִּילְךָ וְלָתֵת אֹיְבֶיךָ לְפָנֶיךָ [בתנאי-] וְהָיָה מַחֲנֶיךָ קָדוֹשׁ וְלֹא יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר [אחרת-] וְשָׁב
מֵאַחֲרֶיךָ"

כל אחד מחויב להוכיח ולמחות על הצניעות

בלי קדושה אין שכינה. הפסוק אומר (דברים כג, טו): "כִּי ה' אֱלֹקֶיךָ מִתְהַלֵּךְ בְּקֶרֶב מַחֲנֶךָ, לְהַצִּילְךָ וְלָתֵת אֹיְבֶיךָ לְפָנֶיךָ, וְהָיָה מַחֲנֶיךָ קָדוֹשׁ, וְלֹא יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר, וְשָׁב מֵאַחֲרֶיךָ"

. ה' אלוקינו מצווה כל אחד ואחת מאתנו להיות קדושים! ומבטיח לנו: אם יש צניעות אין פיגועים. אם יש צניעות אין מחלות, השם שומר עלינו.

אבל אם חס וחלילה יש פריצות אז מתקיים בנו: "וְשָׁב מֵאַחֲרֶיךָ" ואזי ח"ו יש הסרת שכינה ובלי השראת השכינה, בלי שמירת הקב"ה עלינו, ממילא אנחנו נתונים ביד אויבינו.

בעל השומר אמונים זצ"ל כתב בקונטרס הצוואה (מתורגם מאידיש): "ודעו כי האשה שהולכת בצניעות ומתכוונת לשם שמים מגינה על חלק מהדור ותזכה לעתיד למה שאף מלאך גדול לא יזכה לו. וכל הצרות שיש לישראל בעוונותינו הרבים מגיעות רק מחמת הפריצות של הנשים".

ובספר שומר אמונים העתיק ממכתב רבינו השייך וזו לשונו: "וגם תמסרו נפשכם מאד מאד על צניעות בני ביתכם, כי בלי ספק שכל הצרות הצרורות נצמחים אודות הפריצות שבדור בעוונותינו הרבים".

וכתב בספר טהרת הקודש: "הלא אם תשאלי בת ישראל על מה עשה לי ה' ככה, לכן דעי לך בת ישראל כי תתבונן בנפשך שהכל בשביל פגם הפריצות שעל ידי זה נמשך פגם היסוד אשר חדא מילתא (עניין אחד) היא, כי זה הפגם התחיל והתפשט מעון הפקירות והפריצות רח"ל".

במכת בכורות - היכן שהמשחית ראה את הדם על המשקוף הוא דילג על הבית. גם באחרית הימים – היכן שיש צניעות וקדושה - הבית הזה שמור...הבגדים של הנשים הצנועות - זה יגן גם עליהם וגם על המשפחות שלהם [מדרש תנחומא וישלח עה"פ 'בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ'], כי זה מה שה' רוצה. הכי שנוא על ה' - זה חוסר הצניעות [סנהדרין קו.].
הַצְּנִיעוּת, הַנּוֹבֵעַ מִמִּדַּת הַבּוּשָׁה הוּא אֶחָד מֵהַדְּבָרִים הַטְּבוּעִים בַּחֹמֶר שֶׁל כְּלַל יִשְׂרָאֵל. וְאָמְנָם עַד הַדּוֹר הָאַחֲרוֹןהָיוּ יִשְׂרָאֵל מְצֻיָּנִים בְּמִדַּת הַצְּנִיעוּת, וְגַם הָעַמִּים הָיוּ מַפְלִיאִים זֹאת, עַד שֶׁלְּדַאֲבוֹן לֵב הִתְעָרְבוּ הָעֵרֶב רַב בִּכְלַל יִשְׂרָאֵל וּפָגְעוּ גַּם בִּיסוֹדוֹת הָעָם, וְהֶחָפֵץ חַיִּים זצ"ל קָרָא לָהֶם "זֶרַע עֲמָלֵק" הַמִּתְעָרְבִים בֵּין נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל לִפְנֵי בִּיאַתהַמָּשִׁיחַ. הֵם הִכְנִיסוּ חֻצְפָּה וְעַזּוּת בְּתוֹךְ כְּלַל יִשְׂרָאֵל, הֵפֶךְ מִדָּתָם הָאֲמִתִּית. אֲבָל עַד דּוֹר זֶה הָיְתָה הַבּוּשָׁה וְהַצְּנִיעוּת שׁוֹלֶטֶת בְּיִשְׂרָאֵל. ("מערכי לב" ח"ג עמוד קל"ח)

החוזה מלובלין סיפר: רבינו הבעש"ט היה לו פעם עלית נשמה והתלמידים עומדים סביבו ומחכים שיתעורר וישוב לעולם הזה וסיפר שראה מלאכים עומדים ובונים סיר גדול. וביקש ממלאך אחד שיסביר לו מהות הבנין. והמלאך הגביהו למעלה מן הסיר וראה שהסיר מלא ידים ורגלים. והמלאך הסביר שקרוב לימות המשיח ירדו לעולם נשמות של כפירה ופריצות כמו בדור המבול ודור הפלגה ובשבילם בונים את הסיר הזה לבשל בהסיר הידים ורגלים של אלו הכופרים והמינים והפרוצים.

קבלה מן הנביאים: "מלחמה הנוראה שבעולם, שלא היתה כמותה, תהיה ממש לפני שערי ירושלים - לא ישארו רק קדושים

וְאֵין זֶה פֵּרוּשׁ מִסְּבָרָא, רַק קַבָּלָה מְקֻבֶּלֶת אֶצְלָם מִן הַנְּבִיאִים, שֶׁהַמִּלְחָמָה הַנּוֹרָאָה בְּיוֹתֵר שֶׁהָיְתָה בָּעוֹלָם תִּהְיֶה מַמָּשׁ לִפְנֵי שַׁעֲרֵי יְרוּשָׁלַיִם, בָּהּ יִתְקַבְּצוּ כָּל הָאֻמּוֹת שֶׁבָּעוֹלָם אֶחָד מֵהֶן לֹא נֶעֱדַר, בְּצַד אֶחָד כָּל הָאֻמּוֹת הַמַּחְזִיקוֹת דָּת נוֹצְרִית, וּבְצַד אֶחָד כָּל הָאֻמּוֹת שֶׁאֵינָן מַאֲמִינוֹת בְּדָת זוֹ, וּמְקֻבָּל שְׁמוֹת שָׂרֵי הַצָּבָא מִכָּל צַד וְאֵיזוֹ אֻמָּה הַנּוֹצַחַת. וְעַל מִלְחָמָה זוֹ נִבֵּא בִּלְעָם בְּאוֹמְרוֹ "אוֹי מִי יִחְיֶה מִשּׂוּמוֹ אֵל", שֶׁיָּבוֹאוּ הָאֻמּוֹת שֶׁבִּשְׁמָם שֵׁם אֵל, וּבְדֶרֶךְ הַטֶּבַע אֵין מָנוֹס לְחַיִּים, וְלֹא יִשָּׁאֲרוּ שָׁם רַק קְדוֹשִׁים כְּמַלְאָכִים, וְעַל זֶהנֶאֱמַר (ישעיה ד', ג') "הַנּוֹתָר בְּצִיּוֹן וְהַנִּשְׁאָר בִּירוּשָׁלַיִם קָדוֹשׁ יֵאָמֵר לוֹ כָּל הַכָּתוּב לַחַיִּים בִּירוּשָׁלַיִם", וּמִי יֶעֱרַב לְנַפְשׁוֹ לִהְיוֹת מִקְּדוֹשִׁים אֵלּוּ שֶׁיִּשָּׁאֲרוּ בַּחַיִּים. ("אבות על בנים" בהקדמה)

כתב רבינו יונה באגרת התשובה: וצריכה האשה שתהא צנועה ונזהרת שלא יסתכלו בה בני אדם חוץ מבעלה, שהמסתכלים בפניה או בידיה יורדין לגיהנום והיא ענושה בעונש כל אחד ואחד מהם, מפני שהחטיאה אותם ולא נהגה צניעות בעצמהונכשלו בה" עד כאן לשונו.

וכתב בפלא יועץ (מערכת עריות) הנה באסורין אלו של קריבות דעריות, הנשים נוטלות חלק בראש והן תוסרנה ביסורין וענשים קשים ומרים בגיהני גיהנם וצעקה ואין מושיע לה, כאשר הן גרמא בנזיקין דמגרי יצר הרע באנשים, על ידי שהולכות בין האנשים ומדברות עמהם דברים יתרים. ואפלו אם נקה האיש מעוון שנלחם עם יצרו ונצל מעברה ומהרהורי עברה, האשה ההיא תשא את עוונה, ומה גם אם גרמה לכשל בה בהרהורי עברה, אוי לה אוי לנפשה."
מַעֲשֶׂה בְּצַדִּיק אֶחָד שֶׁהָיָה צַדִּיק גָּדוֹל מְאד
שֶׁיָּצָא מִתַּאֲוָה הַיָּדוּעַ לְגַמְרֵי לְגַמְרֵי כָּרָאוּי בִּשְׁלֵמוּת
וְעָלָה לְעוֹלָמוֹת עֶלְיוֹנִים
וְרָאָה שֶׁמֻּנָּח בְּיוֹרָה חֲתִיכוֹת בָּשָׂר וַעֲצָמוֹת
וְשָׁאַל: מַה זּאת?
וְהֵשִׁיבוּ לוֹ, שֶׁזּאת. הָיְתָה אִשָּׁה יָפָה מְאד מְאד
וְעַל כֵּן, מֵחֲמַת שֶׁהָיְתָה מְחַמֶּמֶת גּוּפָהּ לַעֲבֵרָה
עַל כֵּן מְחַמְּמִין אוֹתָהּ כָּאן
וְרָצָה לִרְאוֹתָהּ
וּמָסְרוּ לוֹ שֵׁמוֹת שֶׁתַּחֲזוֹר וְתִתְחַבֵּר כְּבַתְּחִלָּה
וְרָאָה שֶׁהָיְתָה יְפַת תּאַר גְּדוֹלָה מְאד
וּמִזֶּה רָאוּי לִרְאוֹת גְּנוּת הַתַּאֲוָה הַזּאת
אִם חוֹתְכִין אוֹתָהּ לַחֲתִיכוֹת חֲתִיכוֹת הַאִם יִהְיֶה שַׁיָּךְ הַתַּאֲוָה וְכוּ' (שיחות שאחרי סיפורי מעשיות)

הרי ידוע שהשואה הנוראה היה בגלל הצניעות (חוץ מהשחיטה הטריפה, כידוע. ולימוד הזוהר)

דהיינו בגלל הפאה נוכרית. (כמו שאמרו צדיקים) וגם בגלל חוסר הצניעות בכלל.

שהרי לפני 150 שנה לא הלכו בכלל כמו היום. כולם הלכו פחות או יותר בצניעות.

ואז היה מלחמת העולם הראשונה.
ואחרי מלחמת העולם הראשונה – התחילו ללכת בפריצות, רח"ל
ואז נהייתה בגלל זה מלחמת העולם השניה. (וכמ"ש בספר טהרת הקודש)

ועברו 70 שנה – ונעשה יותר גרוע פי כמה וכמה. הלבוש.

אם תלכו בתל אביב או בירושלים או בכל עיר חילונית אחרת.

הולכים שמה חצי לבושים!!!!

זה ממש בית משוגעים הרוחובות היום!!!!

או אורוות סוסים – הסוסים לא הולכים עם לבושים בכלל. ויש להם שיער ארוך ויפה!!!

חייבים לעצור את זה. כי אם לא – תהיה שואה נוספת פי כמה וכמה יותר גרוע!!!!

נכון. הם תינקות שנשבו, רחמנות!
והם מושפעים מהמשפחה או מהחברות או מהסביבה או מיצר הרע
או כי אף אחד לא אמר להם שזה אסור

אבל זה לא עוזר לנו!

אבל מה נאמר להם?

אם תאמרו לי: זוהר! רק זוהר!

לעניות דעתי זה לא נכון!!!

ולמה? אני אסביר לכם למה?

כי – יש מכונים לקבלה – של ברג ולייטמן ששם גם לומדים זוהר וקבלה – ולא עוזר כלום!!!

סיפר הרב שמחה אשלג שליט"א שהוא היה בעמ – ריקה. ונכנס למכון לקבלה – וכולם לבושים שם בפריצות נוראה. כמו אני לא רוצה לומר איפה….
וידוע שיש גם זמרת גויה מפורסמת שלומדת שם.

ב. אז נכון – אם הם חוזרים בתשובה. אז יש מה לדבר — כי הם בוודאי מקבלות צניעות.

אבל עד אז – חייבים למחות ולהוכיח!!!!!

יש דרכים.
אפשר לעשות שלטים….
לפרסם באינטרנט ובמייל וכו'

אבל אם זה ימשיך ככה –

ח"ו תהיה פצצת אטום וכו'
ותהיה מלחמה גרעינית בכל העולם!!!

וכתוב שקבלה מהנביאים שרק הקדושים ישארו!!!!

ובזוהר נאמר שרק מי ששומר הברית יזכה לגאולה ולימות המשיח ולתחיית המתים!!!

חייבים להציל את עצמנו ואת עם ישראל, ואת התינוקות שנשבו!!!!!

לימוד התורה לא עוזר כשיש פריצות!!!!

ושב מאחריך!!!!

וגם לא זוהר!

אין על מה לדבר!!!!

חייבם לעצור את זה.

נכון הם כולם אוכלים נבילות וטריפות רח"ל
וזה מונע את אור האמונה והקדושה מלהכנס פנימה.

אבל זה לא תירוץ!!!

מה נענה בבית דין של מעלה ?

ידענו. ולא עשינו כלום!

ואז באה שואה גדולה וכו'

ומי ישאר בחיים לספר את הסיפור

בנפשינו הדבר!!!

כולם צועקים – אינטרנט אייפון וכו'

אבל כולם מתעלמים מהרחוב.

ברחוב זה יותר גרוע..

זה אמיתי!!!!

וכל מה שיש באינטרנט יש ברחוב היום..

לא גוזמא….

יש רחובות היום שהם בגדר של יהרג ואל יעבור.

יש רחובות היום שמי שעובר בהם ספק אם יש לו עולם הבא.

למה?

כתוב בברכות (סא.) העובר אחרי אשה בנהר – אין לו חלק לעולם הבא!!!

למה?

אומר רשי"י הקדוש ז"ל – אחורי אשה בנהר. אחורי אשת איש – מגבהת בגדיה מפני המים וזה מסתכל בה.

ומה נאמר ברחובות של היום? יותר גרוע!!!!

בקושי מתלבשים, וזה לא גוזמא כלל!!!!

אם תאמרו לי – תשמור על העינים…

אני אומר לכם – אין כה דבר בכלל לשמור על העיניים!!!

כי בכל מקום שרק תסתכל – מיד תראה פריצות!!!

ולפי ההלכה. (עי' משנ"ב סימן ע"ה) לראות פריצות בלי כוונה – זה גם אסור!!!!

אם בתוך הציבור שלנו – הנשים היו הולכות בצניעות – בלי פאה. עם שמלה ארוכה וכו'

אז זה היה משפיע גם על הציבור הלא דתי…

אבל מה נעשה שהשטן הוא המלך פה. ובכל מקום פשה הנגע.

כי אין בית אשר אין שם מת!!!!

וח"ו אם לא יתקנו את הפירצה-

הרבה מאיתנו – נהיה מתים בפועל ממש!!!

אם תאמרו לי – אין מה לעשות. זה המצב. זה הדור שלנו.

נכון. זה המצב. וזה הדור שלנו.

אבל – חייבים לכל הפחות למחות!

אמר רבי יונתן כל מי שאפשר למחות לאנשי ביתו – ולא מיחה נתפס על אנשי ביתו! באנשי עירו – נתפס על אנשי עירו! בכל העולם כולו – נתפס על כל העולם כולו!. (שבת נד:)

מה נענה על המימרא הזו של רבי יונתן? ומה יענו כל העולם על המימרא הזו של רבי יונתן

אחד מהדברים שהשתבחו בהם דור עיקבא דמשיחא, זה – "ואין תוכחה"!!!

חייבים למסור את הנפש!!!

בגמרא (מסכת ברכות כ.) מסופר שדורות ראשונים מסרו נפשם על קידוש השם, ומה הייתה מסירות נפשם? הגמרא מביאה כדוגמא את רבי אדא בר אהבה שראה כותית בשוק שלבשה כרבלתא. מכיוון שחשב שהיא בת ישראל, קם וקרע את הבגד ממנה.

. וכתב הערוך (בערך כרבל) וזה לשונו: “הך איתתא דלבשה כרבלתא בשוקא [האשה הזאת שלבשה כרבלתא בשוק], פירוש בגד אדום כגון כרבלתא [כרבולת] דתרנגול, שאין דרך בנות ישראל להתכסות בו, שהוא פריצות ומביא לידי עבירה”.

וכתוב בגמרא שם מה ההבדל בין דורות ראשונים שנעשה להם ניסים ובדורות האחרונים שלא נעשה ניסים, ומתרצת – הדורות הראשונים מסרו נפשם, ומביאה את המעשה הנ"ל

וכתב בשו"ת בנימין זאב (סימן רפב) על זה:

והתם היה לו לרבי אדא לירא. אפילו שהיתא ישראלית. שמא אחד מקרוביה יכנו, או יקללנו, או יזפינו,
ולא חש כלל!!!

אלא מסר נפשו! משום להחזיק הדת! ומשום קדוש ה'!!!

דחשב דישראלית היתה, ומשום פריצות, ומשום כלאים,

מסר נפשו!!!

כל שכן הכא דאיכא ביטול מצות הרבה דראוי לו לאדם למסור נפשו להחזיק הדת!!! ואפילו ראה אדם רבו לובש כלאים של תורה חייב לקורעו מעליו!!!

דהכא דאיכא בידייהו חילול ה', מי שיוכיחם ומייסרם קידוש ה' עושה!!! ואפלו למסור נפשו לקיום הדת, יש להוכיח!!!

דהא התם לגבי רב אדא משום קדוש ה' , מסרי נפשייהו קמאי,

דאמרינן התם אנן קא מצערנא נפשיה ומצווח קא צווחינן ולית דמשגח בן! א"ל קמאי הוו מסרי נפשייהו אקדושת ה', אנן לא מסרינן נפשין אקדושת ה'.

(ואנחנו מצערים נפשותינו, וצווחים ואין שמשגיח בנו!!!

אמר לו, ראשונים היו מוסרים נפשם על קדושת השם!!)

כי הא דרבי אדא בר אהבה כו'

ואם חס ושלום לא נוכיח אותם במה שביטלו דיני התורה – אנן נענשין! דמי שיש בידו למחות ואינו מוחה נענש! דבעבירה גדולה כי הכא צריך להוכיח מיד!!!
עכ"ל

ומה נענה אנחנו

חייבים למחות!!!

בכל דרך שהיא.

כי אם לא – נתפס ח"ו בעוונם….

ובגמרא כתוב – הצדיקים מתו תחילה – מפני שלא מיחו!!!!

אז אפילו אם נהיה צדיקים וכו'

שום דבר לא יעזור לנו!!!!

הרי אנחנו יהודים!!!
אנחנו "חברת מזכה הרבים"!!!

עוצו עצה.

קטגוריה:

תגיות: , , , , , ,