פרשה זו התחילה בלשון רבים ומסיימת בלשון יחיד כמו שכתוב והיה עקב תשמעון וכו ושמרתם ועשיתם לשון רבים , ומסימת בלשון יחיד ושמר השם אלקיך לך את הברית ואת החסד אשר נשבע לאבותיך , ואהבך וברכך והרבך הכל לשון יחיד כדי להבין את זאת כתב רבינו יעקב בעל המשלים זכרונו לברכה
משל אם ראית בת הכנסת גדול מלא מפה לפה מתפללים נסח אחד, או תהלים, או סליחות, וכו והרי אתה חושב שכבר נהיו כולם אחד ובלב אחד כמו שכתוב וילכו שניהם יחדיו שהלכו בלב אחד אבל הקדוש ברוך הוא אומר , אני יודע מה שבלבם שלא כל הלבבות כאחד כי אם כל אחד בוכה על מה שנחוץ לו כגון זה בוכה על פרנסה וזה בוכה על שיש לו חולה וזה בוכה שאין לו בנים וזה בוכה שיש לו יסורין וכו ולא בוכים על הגלות והשכינה ובכל זאת הקדוש ברך הוא נותן לכל אחד מש
שמבקש אבל בהזמנות כזו שהתאספו רבים במקום אחד אם היו כולם מתפללים בלב אחד על השכינה מזמן הינו נגאלים , פה גם כן אומר הקדוש ברוך הוא
התחלתם ברבים אף אל פי שלא נכון לסיים ביחיד ובכל זאת היה אני המלא את משאלותיו של כל אחד ואחד . עוד כתב רבינו יעקב זכרונו לברכה שמלך אחד היה
לו בין סורר ומרה וכל מה שהשתדלו שרי המלוכה לתקן מידותיו הרעות לא עלתה בידם לא ברעות ולא בטובות והיה מזלזל בכבוד המלך עד שפקד המלך שיקשרו עיניו
ויולכו למרחקים במדבר שומם ויעזבו אותו שם באופן שלא יכול לחזור ולא ידעו את הדרך, וכן עשו
ובן המלך לפני ערב פתח את עיניו וראה את עצמו במקום מסוכן מדבר שמם רעב וצמא ואין בית , התחיל לבכות פתאום איך משמי מרומים עד תהום תחתית בנתיים ראה כפר בפתח הראשון דפק בדלת אחד ונגש לכפר רואה אותו זקן אומר לו מה אתה רוצה אמר לו שהוא רעב ירחם עליו הזקן פה אין רחמנות כל אחד אל שכמו יסבול הוא אמר הזקן אם תעבוד אצלי אתון לך או וכן היה
קטגוריה: יהדות
תגיות: פרשת עקב