הלצה יהודית עתיקה מספרת על שמש ביהכנ"ס של העיירה שראה פעם גנב מוכר ניגש לארון הקודש, מנשק את הפרוכת ופוצח בתחינה: "ריבונו של עולם, אנא ממך, אני מבקש שתתן לי רוח הקודש, את זה אבקש ותו לא". כשנשאל אותו שודד לפשר הבקשה המוזרה, שאינה תואמת, בלשון המעטה, למצבו הרוחני, השיב:
תאר לעצמך מה עובר עלי בכל לילה, כמה קשה לי לחפש בבתים את דברי הערך הטמונים בהם; בחורים ובסדקים אני בודק, הופך בגדים ושאר חפצים, וחושש כל העת שמא אתפס על ידי בני הבית. אח, אילו רק הייתה לי רוח הקודש... בנקל יכולתי לדעת היכן טמון הכסף ולפנות לשם ישירות, לקחת אותו ולצאת מן הבית ללא כל פגע.
את כל הכלים הדרושים לעבודתו כבר היו לו לאותו גנב, רק דבר אחד חסר לו להשלמת מלאכתו: "רוח הקודש"...
מזה תקופה ארוכה מסתובבים "גנבי העיירה" המקומיים וממלמלים ללא הרף מילה אחת: "גיור". הם רצים מאולפן אחד למשנהו, מכלי תקשורת זה למתחרהו, ומפלפלים כ"ידענים גדולים" בהלכותיה הסבוכות של הלכות גירות; מסבירים להמונים הנבערים עד כמה חשוב לצרף עוד ועוד גויים לחיק העם היהודי ולייבא לאומה היהודית שפע עצום של אלמנטים חדשים. הם מתבלים את שיטתם בנימוקי "ערבות הדדית" ו"מסירות נפש למען הכלל" הקיימים כביכול אצל אותם גויים, ובוכים בכי תנינים על "סבלם" של מסורבי הגיור.
כפי שמתפרסם הבוקר, הממשלה ממשיכה לקדם חקיקה שתפרוץ את קדושת הייחוס של העם היהודי, ואתמול דנה ועדת החוקה של הכנסת בהצעת חוק שקובעת, כי כל רב עיר יוכל להקים בית דין לגיור בתחומו. בהצעת החוק נקבע, שעל חברי ההרכב יוכלו להימנות מי שלמד רק שש שנים במוסד תורני.
והתמיהה היא עצומה: מה קרה להם לפתע לאותם גורמים חילוניים ושותפיהם; לממשיכי דרכו האידיאולוגית של "דור גוזזי הפאות", אלו שהשילו מעליהם כל חיבור למה שריח "יהודי" נודף ממנו, אותם שבאכזריות שאין דומה לה קרעו עוללים מחיק אבותם במטרה להקים כאן עם חדש שיהיה ככל העמים חלילה, מנותק מן העבר המפואר, וחסר כל זיקה לערכים היהודיים השורשיים; מה להם ולגיורים. מה להם ולעניינים הלכתיים, נושאים מהם ברחו כתלמיד הבורח מבית ספרו. הלא אף לפי שיטתם אין הם בקיאים כלל בפסקי הלכה. אין זאת אלא שאותם אישים נוהגים כאותו גנב בסיפורנו: לוקחים מושג קדוש ונשגב - ומעקרים ממנו את תוכנו האמיתי, הרוחני, כדי להשיג באמצעותו את מטרותיהם השפלות - להרבות נכרים בכרם בית ישראל, לפגוע ולהחליש את מהותו של העם היהודי.
יש להבהיר ולחדד, כי כשם שרופא יכול להיות רק מי שהשתלם במקצוע הרפואה, ומהנדס הוא רק מי שהתמקצע בתכנון ובהנדסה - כך גם גר צדק יכול להיות רק מי שקבל על עצמו להיות יהודי כהלכה, על כל פרטיה ודקדוקיה.
מאמר המערכת באדיבות "הפלס"
קטגוריה: דעות
תגובה אחת על “"גרות" זו על שום מה - מאמר דעה”
מאמר חזק ביותר.