שוב נרצחים היום בצרפת יהודים בשל היותם יהודים.
שוב יש כאלה שבשם המערב הנאור מנסים מיד למצוא סיבות וצידוקים לטרור האיסלמי.
אין לו סיבות, אין לו הצדקה. זוהי רצחנות לשם רצחנות.
אני נושא תפילה לעילוי נשמתם של הנרצחים.
ועם כל הכבוד למשטרת פריז, זוהי גם תזכורת למה בטחוננו חייב להיות רק בידינו.
הלב של כולנו בוכה יחד עם אחינו, יהודי צרפת, על הרצח הנתעב.
יוהן כהן, יואב חטב, פיליפ ברהם ופרנסואה מישל סעדה זיכרם לברכה, יהודים מאמינים שנרצחו רק בגלל שהם יהודים, בזמן שערכו קניות לסעודת השבת.
זכיתי להכיר מקרוב את הקהילה החמה והמיוחדת של יהודי צרפת ובעוד כמה שעות אני יוצא בטיסה לפאריז כדי לנחם ולחזק מקרוב את המשפחות השכולות
אני משתתף בצערה של יהדות צרפת לאחר הירצחם של בניה.
יהדות צרפת היא יהדות מלאת רגש, עשירה בתרבות וגאה במי שהיא. דווקא מהמקום הזה אני אומר לכם, אחיי יהודי צרפת: עלו לארץ ישראל! כולנו נקבל אתכם באהבה רבה ובחיבוק גדול. יש כאן מקום לכולכם. הביטו אל עשרות האלפים שעשו זאת כבר לפניכם ורואים בארץ ישראל את מולדתם, הצטרפו אלינו.
מן השמים תנוחמו וננוחם כולנו ולא נוסיף לדאבה עוד - דרעי.
ישראל עוקבת בדאגה אחר הנעשה בפריז ומטה משרד החוץ בירושלים נמצא בקשר עם אנשי שגרירות ישראל בצרפת.
מתקפת הטרור שמתרחשת כבר 3 ימים היא לא רק נגד העם הצרפתי,לא רק נגד יהודי צרפת אלא נגד העולם החופשי כולו. זהו ניסיון נוסף של כוחות החושך מן האיסלאם הקיצוני להשליט אימה וטרור על המערב, ועל הקהילה הבינ״ל כולה לעמוד כחומה בצורה ובאופן הנחוש ביותר מול הטרור הזה. לפיד
ביום קשה זה בו יהדות צרפת מתעטפת באבלה, אני מביע תנחומיי בשמי ובשם כולכם, למדינת צרפת ובמיוחד ליהודי צרפת.
הטרור הרצחני המוסלמי רודף אותנו בכל מקום מבית ומחוץ. כל יהודי העולם צריכים להבין סוף סוף, כי מקומם הבטוח ביותר הוא רק בארץ ישראל.
מאידך מדינת ישראל, צה"ל וכוחות הבטחון שלנו, יהי ה' עמם, מחוייבים לתחושת הבטחון המוחלטת במדינתנו הריבונית, לכל אזרחיה ותושביה של המדינה.
שנשמע ונתבשר רק בשורות טובות.
חיים אמסלם
קטגוריה: אקטואליה
תגיות: ביבי, דרעי, ישי, לפיד, פיגוע בצרפת
תגובה אחת על “צרפת תתן קולה - ביבי ישי ואמסלם יוצאים לצרפת וקוראים ליהודים בואו לארץ ישראל”
מה היה אומר מרן הרב שך זצוק"ל? על רקע הקריאות לעליית יהודי צרפת לארץ ישראל' דהיינו למדינת ישראל, צריך להזכיר את התפיסה ההיסטורית המרתקת והמאתגרת של הרב שך “צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפיזרם בין האומות” המסתייגת מריכוז היהודים במקום אחד, אפילו לא בארץ ישראל.
להלן קטע מתוך ספרי “איש ההשקפה – האידיאולוגיה החרדית על פי הרב שך” המפעל הציוני עורר אצל הרב שך תהיות קשות באשר לתבונת ההנהגה הציונית. רק ההיסטוריה תוכל להשיב על שאלותיו הגדולות: “מדינת ישראל תהווה קיום לעם ישראל?” ו”אין עוד עתיד לעתיד ההווה הזה?”
תחת השפעת הלאומיות המודרנית, ששטפה את אירופה במאה התשע עשרה וגרסה כי כל קבוצה בעלת אופי, עבר ולשון משותפים חייבת לזכות במימוש פוליטי על ידי מסגרת ריבונית- מדינה, קבע חוזה מדינת ישראל, בנימין זאב הרצל ימ"ש, בספרו “מדינת היהודים” כי: “בשביל היהודים אין שום הצלה, אלא השיבה אל מולדת משלהם”.
הרב שך זצוק"ל חולק על הרצל ימ"ש כבר בהנחת יסוד מהותית זו. הוא אינו רואה במדינת ישראל (מדינת השמד) את הפתרון לבעיית היהודים ולמצוקתם. לכל היותר הוא רואה בקיומה פתרון אחד בצד פתרונות אחרים, פתרונות אותם מחפש הרב שך ומוצא בגולה. הרב שך לא מסתפק בדחיית שלילת הגולה הציונית, הוא רואה בקיום היהודי בגולה דבר חיובי. להשקפתו, פיזורו של העם היהודי בתפוצות הינו המצב האופטימלי עבורו. הפיזור מהווה כלי מרכזי במאבק למען המשך הישרדותו של העם היהודי.
הרב שך ראה בקיום זה, של קהילות יהודיות פזורות בגולה, צורך ריאל פוליטי, בטחוני, שיסייע להבטחת המשך קיומו של העם היהודי. הפיזור יקשה על אלו הזוממים להשמידו, שכן המחנה הנשאר יהיה לפליטה. הוא משתמש בהקשר זה בציטוט רב משמעות מהגמרא: “צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפזרן בין האומות” (פסחים פז, ע”ב).
ב”הגדה של פסח – אבי עזרי” מובאים דברים שלוקטו ממשנתו של הרב שך. בספר זה מובאת השקפתו באשר לקביעה ההיסטורית הנחרצת המופיעה בהגדה: “שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב”ה מצילנו מידם”. על פי הרב שך מרכיב חשוב בדרך בה הקב”ה מציל את ישראל בכל דור ודור היא העובדה שבני העם היהודי אינם מרוכזים במקום אחד, אלא מפוזרים: “תמיד אנחנו נשארים השנואים אצל כל אומות העולם וחז”ל דרשו על הפסוק ‘צדקת פרזונו בישראל’, צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפיזרן בין האומות. הרי שהצלת עם ישראל לא דווקא בריכוז במקום אחד”.