במטרה לעורר מודעות בקרב המעסיקים והציבור הרחב לאפליה הקיימת בשוק העבודה ולעודד העסקה גם של אוכלוסיות המודרות משוק העבודה – יוצאות השבוע נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה והממונה על התעסוקה במשרד הכלכלה, בקמפיין ראשון מסוגו בנושא העסקה מגוונת. באמצעות הקמפיין מבקש משרד הכלכלה לעודד מעסיקים ומעסיקות בישראל לחשוב רגע נוסף לפני שהם משליכים לפח קורות חיים של מועמדים שונים בהם חרדים, ערבים, מבוגרים, אמהות, בעלי מוגבלות ועוד, ולהבין שעסק שלא פתוח בפני כל העובדים הפוטנציאליים - מפסיד!
הקמפיין יפורסם בחודש הקרוב בכלי המדיה השונים.
שוק העבודה הישראלי מדיר באופן קבוע מגוון אוכלוסיות:
§ שיעור התעסוקה של נשים ערביות עומד על 30.5% בלבד.
§ שיעור התעסוקה של גברים חרדים עומד על 44.5% בלבד.
§ קיימים פערי שכר עצומים בין נשים לגברים שעומדים על 34%
§ 60% מהמעסיקים סבורים שנשים לא יכולות למלא כל תפקיד במקום העבודה
§ 80% מהציבור סבורים שאימהות לילדים קטנים ונשים סובלות מאפליה בשוק העבודה
§ 86% מהציבור סבורים שמבוגרים [45+] סובלים מאפליה בשוק העבודה
§ 81% מהציבור סבורים שערבים סובלים מאפליה בשוק העבודה
§ 80% מהציבור סבורים שאתיופים סובלים מאפליה בשוק העבודה
עו"ד ציונה קניג – יאיר, הנציבה הארצית: "המסר מאחורי הקמפיין הוא ברור: מעסיק שמוותר על עובד בשל דעות קדומות או בשל שונותו, עלול להפסיד עובד טוב. המצב בשוק העבודה היום מחייב שינוי. האוכלוסייה בישראל מגוונת וכך צריך להיות גם שוק העבודה שלנו. בכדי לבצע את השינוי נדרשת התגייסותם של המעסיקים".
מיכל צוק, המשנה למנכ"ל הממונה על התעסוקה: "אחד היעדים המרכזיים מבחינת המשק הישראלי הינו שילוב בתעסוקה של האוכלוסיות הייחודיות. משרד הכלכלה משקיע בתכניות חומש בהיקף של למעלה מ-1.5 מיליארד ₪, בדגש על המגזר החרדי ומגזר המיעוטים במגוון רחב של כלים, סיוע למעסיקים ותשתיות. אולם נדרשת גם מעורבות של המעסיקים לעודד ולאפשר תעסוקה של אוכלוסיות הנחשבות היום לייחודיות, ויש לזכור, כי פניו של שוק העבודה הישראלי משתנים. שילוב מגוון אוכלוסיות יבטיח למעסיקים כוח אדם איכותי שיאפשר להם צמיחה כלכלית".
קטגוריה: אקטואליה